Uitdaging MKB

Het commerciële landschap is door de digitalisering extreem veranderd.
In een onwaarschijnlijk tempo volgen de kansen en uitdagingen zich op.

Hoe kan je daar überhaupt op aanhaken? Waar haal ik de kennis? Waar te beginnen?

Vaak start jij bij jouw media bureau. Of vertrouw jij op jouw marketeers. Besef  dat zij vooral “het kunstje” willen verkopen dat zij beheersen.
Vraag mij gerust eens mee te gaan of jou te voorzien van een aantal zeer schurende vragen. Pijnlijk om te zien hoeveel betaald wordt voor niet werkende websites of campagnes. Grote uitzondering zijn de hyperspecialisten die alleen voor een branche werken of juist  alleen een aantal disciplines aanbieden.

Marketing kent inmiddels 20-25 meer IT/kanaal technische en ruim 10 creatieve disciplines. Dan tel ik de hoge school van neuromarketing, of data analyse nog niet mee.  Jouw bureau met 5-15 FTE heeft deze onmogelijk op het juiste niveau aan boord. 

Ook in de B2B verloopt de klantreis meer dan 65% digitaal.
Kijk even naar de retail en wat daar is gebeurd. Binnen de B2B liggen de kaarten iets anders, maar je bent gewaarschuwd.
Het is zeker geen ditital only, maar wel digital first. Heeft jouw bedrijf al een duidelijk uitgewerkte klantreis met inzicht in alle contactmomenten? Heb jij scherp wat de echte problemen van jouw klant zijn en hoe zich dat vertaald naar zoekgedrag.

Stop met cold calling
Harder roepen tegen jouw buitendienst dat zij gewoon moeten bellen voor afspraken gaat het echt niet worden. Je vraagt een vis toch ook niet om in de boom te klimmen?  Kom op zeg. Jijzelf wordt toch ook geel van die bellende stalkers? 

Hoe zou het zijn eens te beginnen met een effectieve Design Sprint.
Jij krijgt 100% garantie op jouw investering. Niet vanuit arrogantie, maar ervaring.

 

Bel of mail mij voor een geheel vrijblijvend gesprek. 

 

Interesse?

Neem vrijblijvend contact op.


Contact

Naam

E-mail

Onderwerp

Bericht

Toggle content